fredag, mars 27, 2015

Mer barnehagetilvenning

Minstejenta mi hadde en litt ugrei dag i barnehagen på mandag (se forrig post), men det har heldigvis løst seg. Hun er ganske robust, selv om hun er fersk i Norge, så allerede dagen etter var hun helt klar for mer barnehage. Hun hadde vært lei seg en liten periode på dagen, men da avdelingslederen ringte meg for å høre hva jeg ville gjøre, ble vi enige om at de skulle prøve å trøste henne slik at hun kunne lære å stole på dem. Ble det verre skulle de ringe så jeg kunne hente henne.

Etter en stund fikk jeg melding om at alt var OK, og da jeg hentet henne satt hun strålende fornøyd å spiste frukt med de andre barna. De hadde malt og hun hadde kost seg. Det ser med andre ord ut som om det har løst seg til det beste.

På onsdag hadde hun for aller første gang barnevakter som ikke var besteforeldrene eller onkelen. Det gikk aldeles utmerket. Hun hadde kost seg og lekt med venninna til storesøster, og hele familien hadde tydeligvis stått på pinne for henne. Det var langt over sengetid da jeg hentet henne, så jeg trodde hun ville ha sovnet, men det hadde hun ikke hatt tid til. Så det var en stuptrøtt unge jeg fikk med meg hjem. Men dette kan tydeligvis gjentas. 

Nå gjør vi oss klare for påskeferie. Og etterpå begynner en ny tilværelse. Da skal jeg jobbe 40 %, og Lillesnupp skal gå i barnehagen tre dager. De to siste dagene skal vi gå i åpen barnehage. Jeg gleder meg til å komme tilbake til den gjengen, etter å ha vært borte de siste ukene i forbindelse med tilvenningen i vanlig barnehage. Der er det mange hyggelig blant både store og små. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godt å høre at det går seg til! Vi får ringes en kveld, om du er på et sted med dekning (?)
Annamor

Helene sa...

Vi blir hjemme. Halve slekta kommer til byen, så det går ikke an å reise av gårde. :) Tar gjerne en prat en kveld.