tirsdag, august 11, 2015

Oppsummering

Brått hadde det gått flere måneder uten et eneste innlegg, så en liten oppsummering er kanskje på sin plass.

Frøkna har opplevd sin første 17. maifeiring, sin første bursdag i Norge og en lang sommerferie. 17. mai var veldig stas. Hun hadde øvd på sanger på barnehagen, og hun ropte hurra i flere uker, både før og etter den store dagen.

4-årsdagen ble kjempefin. Vi hadde invitert noen fra åpen barnehage og noen fra den nye barnehagen. Tre meldte avbud, så vi ble bare fire barn og fire voksne, pluss storesøsteren og en venninne som var lekeledere. Vi spiste, lekte og koste oss, slik man skal i barnebursdag, og bursdagsbarnet var strålende fornøyd over at det endelig var hennes tur til å bli feiret.

I juni var vi i åpen barnehage for siste gang. Det var veldig vemodig, for vi har fått gode venner der. Noen av dem ble med på hytta i løpet av sommeren.

Vi har hatt 6 ukers sommerferie alle tre. Vi har hatt besøk, har vært på hytta i flere omganger, har vært en stund i Oslo og en uke i Spania. Selv om været kunne vært bedre, synes jeg vi har fått mye ut av ferien.

Vi har passert et år siden adopsjon og hjemkomst, og rapport nummer tre av seks til Kina er sendt. Mange rart tanker farer gjennom hodet mitt på sånne dager.

Vi har også hatt besøk av en familie fra hentereisen. Det var veldig hyggelig. Den andre familien kunne dessverre ikke være sammen med oss.

Jeg har fortsatt litt tid igjen før jeg går tilbake i full jobb, men veslefrøkna begynte i barnehagen igjen sist mandag. Hun frydet seg over å møte vennene sine igjen, og syntes det var helt greit å begynne på ny avdeling, selv om hun fortsatt snakker en del om et par av de voksne på liten avdeling.

For meg går dagene med til å rydde og ordne i hus og hage, samt å slappe skikkelig av og gå lange turer med hunden. Jeg nyter dagene alene eller sammen med eldstedatteren og tenker at det sikkert blir helt greit å begynne og jobbe igjen neste uke.

Ingen kommentarer: