søndag, juli 13, 2014

4 dager til avreise

Rommet har stått klart en god stund. Skap og skuffer er fulle av klær. Senga er redd. Billetter, pass og visum er i orden. Det samme er hotell, både i Beijing og Xian. Vi har til og med blitt enige om navn. Ja, for frøken Snupp fikk være med å bestemme.

Jeg har ikke begynt å pakke enda, men jeg har kjøpt det jeg manglet, og de fleste klærne er vasket. Når gjelder det å få vasket det siste, lage seg noen pakkelister og komme i gang med pakkingen.

Ellers fordriver jeg ventetiden med å lese, sitte lenge oppe, treffe venner og familie, jogge og gå lange turer med hunden. Alt som kan bli litt vanskeligere å få til som småbarnsmor, bruker jeg mye tid på nå. Ja, jeg skal selvfølgelig fortsette med å gå tur med hunden, men jeg regner med at en del av det andre blir litt plundrete en stund.

Fortsatt er det litt uvirkelig det hele: Om fire dager drar vi, og om en ukes tid er jeg tobarnsmor. 

Jeg fikk oppdaterte opplysninger om høyde, vekt og andre vitale mål på fredag. Hun har utviklet seg fint i forhold til de målene jeg hadde fått på henne fra april 2013. Det er veldig betryggende, synes jeg. 

Nå kan jeg nesten ikke vente på å få se henne, holde henne og prøve å få lirket fram et smil i det alvorlige ansiktet jeg kjenner så godt fra bildene.

Ingen kommentarer: