søndag, mai 11, 2014

Snart tildeling?

Ved utgangen av 2012 ga jeg tydelige signaler om at jeg kom til å avslutte adopsjonsprosessen. Jeg sa det her, og jeg sa det til de aller fleste rundt meg. Men da tiden nærmet seg for fornyelse av papirene mine, nølte jeg og tok en telefon til Bufetat. Jeg trodde jeg ville få avslag på et års forlengelse pga alderen min som da var 47, men det viste seg at de hadde regnet med dette året ved forrige korsvei. Hvis ikke det var skjedd store endringer med økonomi, helse etc, gikk det greit å få ny godkjenning. Så da søkte jeg og fikk det, uten å rette opp inntrykket jeg hadde gitt folk om at jeg hoppet av.

I slutten av april i år gikk godkjenningen min ut, men da hadde jeg allerede gått gjennom hele intervjurunden med hjemmebesøk på nytt. For 3. gang i løpet av denne adopsjonsprosessen. Hadde jeg vært nervøs pga alderen min før, så var jeg ikke akkurat mer avslappet nå.

Det har vært en senvinter og vår preget av mye engstelse, med håp som kom, forsvant og kom igjen. På torsdag dumpet forlenget godkjenning ned i postkassen min. Jubelen stod i taket.

Jeg har LID 6.12.2006. I påsken tildelte de til og med 4.12.2006. Tildeling kan med andre ord komme hvilken dag som helst - eller senest i juni. Så hvis du har lyst til å være med på denne aller siste etappen av et langdistanseløp som startet 13. oktober 2005, er du hjertelig velkommen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!

Jeg følger gjerne med videre! Har lest bloggen din tidligere også, og som du skriver, så trodde jeg kanskje du hadde avsluttet prosessen ja, selv om du jo åpenbart fortsatt var "interessert i temaet" ;-)

Har ei jente født 2003 i Kina selv, - hun er dog lillesøster i vår familie. Hvem kunne ant at det skulle ta deg sååå mange år ekstra å få familieforøkelse.... Men, med ei på snart 11 i huset fra før, så blir nok dette alle tiders! G

Gleder meg uendelig mye med deg... Venter spent!

Mvh HildeSu, "Colkin" på ØB

Helene sa...

Hei HildeSu,
Så hyggelig å høre fra deg! ØB og alle menneskene som befolker det har vært med på å holde hodet mitt over vannet når det har vært som tøffest å vente.

Det har blitt lange pauser i bloggingen mens jeg "ikke ventet lenger". Det ble både lite inspirerende og ganske vanskelig å holde tunga rett i munnen mens jeg skrev. Men nå er det nok håp om litt flere innlegg igjen. Hyggelig å vite at jeg har minst en leser framover. :)

Anonym sa...

Tenkte på dere da jeg så det vakre bildet av deg og Frk. Snupp i dag, at neste år...!!!!! :-)
Annamor

Anonym sa...

Gratulerer med godkjenning! Jeg følger også med!
Hilsen H.

Helene sa...

Tusen takk, H! Så hyggelig at du henger med på oppløpet. :)

Helene sa...

Ja, Annamor, vi snakket mye om det på 17. mai, vi også. Jeg kikket på bildet av oss og tenkte at det hadde passet veldig fint med et lite barn nederst, foran bunadene våre. Selv om jeg verken vet kjønn eller alder ennå, er den lille liksom allerede blitt en del av oss. :)